With a unique legacy in dermatology as well as decades of cutting-edge innovation, Galderma is the pure-play dermatology category leader, present in approximately 90 countries. We deliver an innovative, science-based portfolio of premium flagship brands and services that spans the full spectrum of the fast-growing dermatology market through Injectable Aesthetics, Dermo-cosmetics, and Therapeutic Dermatology. Since our foundation in 1981, we have dedicated our focus and passion to the human body's largest organ - the skin - meeting individual consumer and patient needs with superior outcomes in partnership with healthcare professionals. Because we understand that the skin we're in shapes our lives, we are advancing dermatology for every skin story.
We look for people who focus on getting results, embrace learning and bring a positive energy. They must combine initiative with a sense of teamwork and collaboration. Above all, they must be passionate about doing something meaningful for consumers, patients, and the healthcare professionals we serve every day. We aim to empower each employee and promote their personal growth while ensuring business needs are met now and into the future. Across our company, we embrace diversity and respect the dignity, privacy, and personal rights of every employee.
At Galderma, we actively give our teams reasons to believe in our bold ambition to become the leading dermatology company in the world. With us, you have the ultimate opportunity to gain new and challenging work experiences and create an unparalleled, direct impact.
Ubicación: Buenos Aires, Argentina
Principales **Responsabilidades**:
Desarrollar y fortalecer relaciones estratégicas con diversos canales, con un énfasis en el canal principal, Mercado Libre. Analizar e interpretar los informes provenientes de los distintos canales para identificar las fortalezas, debilidades y oportunidades de negocio, tanto para las tiendas oficiales de las marcas como para los Sellers. Garantizar la ejecución adecuada de los pilares estratégicos del canal, incluyendo la definición de portafolio, profundidad de stock y competitividad de precios/promociones en comparación con la competencia. Liderar y negociar acuerdos anuales y específicos con los clientes. Monitorear los KPIs y desarrollar estrategias que permitan alcanzar los objetivos del canal. Identificar nuevas tendencias en el comercio electrónico y oportunidades para impulsar el crecimiento del negocio. Desarrollar e implementar planes de acción en consecuencia. Proponer eventos específicos para el canal con el objetivo de aumentar la visibilidad de la marca y aumentar los ingresos según los objetivos comerciales. Supervisar la presencia de la marca en las distintas plataformas y liderar la comunicación en cada sitio para acelerar la rotación de la categoría, lo que puede incluir campañas por marca/categoría, eventos y lanzamientos. Mejorar el rendimiento, el tráfico y la conversión en el canal.
**Requisitos**:
- Experiência previa de al menos 3 años en posiciones similares, con un enfoque en la gestión de ecommerce, preferiblemente en el entorno B2B y B2C en Mercado Libre, así como en el relacionamiento con clientes.
- Graduados o próximos a graduarse en las carreras de Licenciatura en Marketing, Licenciatura en Administración de Empresas o campos afines.
- Conocimiento intermedio/avanzado del idioma inglés.
- Capacidad para leer y analizar métricas y datos de análisis.
- Excelentes habilidades de comunicación y una orientación analítica y comercial hacia el logro de resultados y objetivos.
- Conocimientos en Paid Media, principales KPIs, y capacidad para desarrollar estrategias y planes de acción.
Employer's Rights:
This job description does not list all the duties of the job. You may be asked by your supervisors or managers to perform other duties. You will be evaluated in part based on your performance of the tasks listed in this job description. The employer has the right to revise this job description at any time. This job description is not a contract for employment, and either you or the employer may terminate employment at any time, for any reason. In addition, reasonable accommodations may be made to enable individuals with disabilities to perform the essential functions of this position.