To conduct the training process, considering the available training modalities in order to contribute to the effectiveness and compliance with the budget, as well as to carry out the recruitment processes for the different levels (Leaders, Specialists, Administrative, Technical, Operational, Trainees and Apprentices) considering the guidelines of Nemak's Recruitment and Selection Policy.
**Main responsibilities**
Conduct the LDC (Training Demands Survey) and Training Blocks process, through alignment meetings with leaders, in order to meet the needs of each area;
Develop and request the corresponding approvals of the PAC (Annual Training Plan) through the training history, considering Nemak's standard model, in order to meet the demands of each area;
Perform, in collaboration with the client areas, the design of technical/functional and behavioral competencies, aiming the development of people and better performance of the areas, aligned as much as possible with the 70,20,10 methodology;
Analyze and monitor the training records entered in the HR systems, in order to maintain the necessary records and evidence for decision making;
Control the necessary training evidences, as well as keep the area procedures updated to present them in Nemak's internal and external audits;
Conduct Basic Introductory Training for new employees and/or eligible employees to provide them with important information about Nemak;
Conduct the attraction processes considering the levels of the positions (Leadership, Specialists, Administrative, Technical, Operational, Interns and Apprentices) according to the guidelines of Nemak's Recruitment and Selection Policy, as well as evaluate the appropriate recruitment modalities to advertise the vacancies;
Conduct the management of the bank of industrial assistants, in partnership with the temporary services company, in order to ensure agility in the admission of vacancies aimed at this position and compliance with the demands of the area;
Carry out the onboarding process of new employees who perform in leadership, specialist and administrative positions in order to comply with the required standards and Nemak methodology.
**Position Required Subjects**
- Completed Higher Education: Administration, Psychology, HR Management or related areas
- Required Experience: Recruitment and Selection Process, Training and Development Process, Office package.
- Required Training: Competency Based Selection, LPA Accreditation Assessment.
- Language: Intermediate level English desirable.
**Objetivo**
Conducir el proceso de capacitación, considerando las modalidades de capacitación disponibles a fin de contribuir a la efectividad y cumplimiento del presupuesto, así como realizar los procesos de captación de los diferentes níveles (Líderes, Especialistas, Administrativos, Técnicos, Operativos, Pasantes y Aprendices) considerando los lineamientos de la Política de Reclutamiento y Selección de Nemak.
**Principales responsabilidades**
Conducir el proceso LDC (Encuesta de Demandas de Capacitación) y Bloques de Capacitación, a través de reuniones de alineación con los líderes, con el objetivo de atender las necesidades de cada área;
Desarrollar y solicitar las aprobaciones correspondientes del PAC (Plan Anual de Capacitación) a través del historial de capacitación, considerando el modelo estándar de Nemak, con el fin de atender las demandas de cada área;
Realizar, en colaboración con las áreas cliente, el diseño de competencias técnico/funcionales y comportamentales, visando el desarrollo de las personas y mejor desempeño de las áreas, alineado en lo posible con la metodología 70,20,10;
Analizar y monitorear los registros de capacitación ingresados en los sistemas de RRHH, a fin de mantener los registros y evidencias necesarias para la toma de decisiones;
Controlar las evidencias de capacitación necesarias, así como mantener actualizados los procedimientos del área para presentarlos en las auditorías internas y externas de Nemak;
Llevar a cabo la Capacitación Introductoria Básica para nuevos empleados y/o empleados elegibles para el tema con el fin de brindarles información importante sobre Nemak;
Llevar a cabo los procesos de atracción considerando los níveles de los cargos (Liderazgo, Especialistas, Administrativos, Técnicos, Operativos, Pasantes y Aprendices) de acuerdo con los lineamientos de la Política de Reclutamiento y Selección de Nemak, así como evaluar las modalidades de reclutamiento adecuadas para publicitar los vacante;
Conducir la gestión del banco de auxiliares industriales, en sociedad con la empresa de servicios temporales, a fin de garantizar la agilidad en la admisión de vacantes dirigidas a este cargo y el cumplimiento de las demandas del área;
Llevar a cabo el proceso de onboarding de los nuevos empleados que se desempeñan en posiciones de liderazgo, especialistas y administrativos con el fin de cumplir con los estándares requeridos y la me