**Introduction**
At IBM, work is more than a job - it's a calling: To build.
To design.
To code.
To consult.
To think along with clients and sell.
To make markets.
To invent.
To collaborate.
Not just to do something better, but to attempt things you've never thought possible.
Are you ready to lead in this new era of technology and solve some of the world's most challenging problems?
If so, lets talk.
**Your Role and Responsibilities**
Este profesional actúa como modelo de rol y se ocupa de la gestión técnica dentro de un equipo, fomentando el respeto mutuo y el compromiso.
Fomenta el trabajo en equipo de los grupos y se responsabiliza de la creación de los equipos para optimizar el rendimiento y trabaja con otros Líderes de equipos, planifica y gestiona los recursos para proporcionar níveles de cobertura correctos.
Establece objetivos para los equipos que, aunque suponen un reto, son perfectamente asumibles, en función de las métricas empresariales, los estándares de rendimiento y el SLA, y gestiona el Rendimiento de los profesionales individuales y del equipo.
Posteriormente, aliena los requisitos de formación individuales y del equipo con las necesidades empresariales en función de las directrices presupuestarias.
Gestiona diaria, semanal y mensualmente los cambios del procesos que podrían afectar al equipo y reacciona y resuelve los problemas internos y, cuando procede, los externos al departamento.
Garantiza el mantenimiento en todo momento de los níveles y estándares de servicio, la mejora de la resolución de los informes de problemas (PMR) y el respecto de los procedimientos.
Por ejemplo, el porcentaje de llamadas contestadas, el tiempo que un Gestor de problemas de hardware (PMR) o un Gestor de problemas de software (PMS) ha invertido en Atención al cliente y en Apoyo administrativo, las llamadas que se han gestionado de acuerdo con su gravedad o prioridad, las llamadas que se han cerrado con el acuerdo del cliente, que el PMR o PMS se ha documentado correctamente antes de su transmisión al siguiente nível de soporte.
Garantiza la resolución efectiva de las reclamaciones, se responsabiliza de las decisiones finales de todas las resoluciones y gestión de las llamadas y mejora la gestión de los registros.
Consolida la estructura de los equipos fomentando el intercambio de conocimientos entre sus miembros, resalta los problemas o situaciones críticas para los directores o el equipo y muestra una actitud proactiva en todo lo que respecta al comportamiento del trabajo del equipo.
Representa al equipo en las reuniones de grupos de usuarios y proporciona información para el desarrollo de nuevas aplicaciones de sistemas.
Organiza regularmente reuniones efectivas de revisión del rendimiento con los equipos.
Revisa y actúa en los informes operativos semanales/mensuales de su equipo.
Garantiza que el asesoramiento de conocimientos técnicos de los miembros del equipo está actualizado.
**Required Technical and Professional Expertise**:
- Angular Version 7 (Excluding), Microfront, typescript, javascript, html, css (sass, bem)
- FrontEnd Frameworks (react, vueJs, bootstrap)
- Development of services.
microservices, Java (Exclusionary), pl/sql (Exclusionary), json, swagger
- Knowledge in REST Services Design
- Coding of complete software modules.
- Conducting code reviews"
**Preferred Technical and Professional Expertise**
Experience in agile methodologies and DevSecOps
**About Business Unit**
IBM Services is a team of business, strategy and technology consultants that design, build, and run foundational systems and services that is the backbone of the world's economy.
IBM Services partners with the world's leading companies in over 170 countries to build smarter businesses by reimagining and reinventing through technology, with its outcome-focused methodologies, industry-leading portfolio and world class research and operations expertise leading to results-driven innovation and enduring excellence.
Are you craving to learn more?
Prepared to solve some of the world's most unique challenges?
And ready to shape the future for millions of people?
If so, then it's time to join us, express your individuality, unleash your curiosity and discover new possibilities.
Every IBMer, and potential ones like yourself, has a voice, carves their own path, and uses their expertise to help co-create and add to our story.
Together, we have the power to make meaningful change - to alter the fabric of our clients, of society and IBM itself, to create a truly positive impact and make the world work better for everyone.
It's time to define your career.
**About IBM**
Restlessly reinventing since 1911, we are not only one of the largest corporate organizations in the world, we're also one of the biggest technology and consulting employers, with many of the Fortune 50 companies relying on the IBM Cloud to run their business.
At IBM, we pride ourselves on being an early adopter of artificial intelligence,