Marketing Executive Rare Diseases

Detalles de la oferta

English version_

**WHAT YOU WILL DO**

This position is responsible for develop and implement the Franchise's promotional activities plan, along with the development of materials and channels focused on key brands, integrating digital and face to face interactions to build the omnichannel approach for our stakeholders. Collaboration and involvement in the construction of the Brands Plan. Also is responsible for preparing management monitoring reports and follow up regarding monthly Takeda´s performance reports.

This position reports to the Product Manager role and is based in Buenos Aires, Argentina.

**WHAT YOU WILL WORK**
- Supports special projects and initiatives for Marketing department as requested
- Compliance check-up - Responds to inquiries regarding policies, procedures and updates.
- Organizing and supporting market research.
- Assist in progressing the development and approval of promotional and Non promotional materials within the electronic approvals system.
- Manage/Create Legal contracts.
- Ordering marketing materials.
- Timely processing purchase orders and accounts payable invoices.
- Insure procurement process: vendor selection, PO, SharePoint uploads for marketing activities.
- Acts as the information resource to the department for Takeda's policies and procedures.
- Events management with the external services providers.
- Accountable for meeting and event planning and organization - schedules attendees, resource reservation, preparation of meeting materials, etc).
- Develop and execute campaigns with marketing and communication agencies with the aim of enhancing the impact of communication for our HCPs.
- Coordinate and further improve the digital transformation process included in the strategic plans.
- Responsible for managing event approvals and promotional materials in the tools and systems defined by Takeda.
- To be a strategic partner of the business, in the processes and needs of the franchise.
- Assist in the creation of the strategic plan in order to develop tactics and promotional activities for the following year.
- Analyze, understand and prepare market information that is useful for decision making and analysis of the situation.
- Coordinate and manage with the main suppliers the provision of services, issuance of purchase orders and budgetary control.

**Experience & Education**:

- Bachelor's degree is mandatory.
- 3-5 years of experience in similar positions.
- Management of digital tools.
- Office Suite: Intermediate-high.
- Knowledge of advanced English.

**Competences & Skills**:

- Ability to work collaboratively with other functional areas (Marketing, Sales, Finance, Human Resources, Access, Medical).
- Person with drive, energy, proactivity, self-motivation.
- Attention to detail is required in the composition and correction of materials, prioritization, scheduling, and meeting deadlines.
- Ability to plan, prioritize, execute, track, and anticipate issues effectively.
- Skills for self-organization and prioritization.
- Committed to foster a diversity, equity, and inclusive environment.
- Versión Español_

**PROPOSITO DEL ROL**

Este rol es responsable de desarrollar e implementar el plan de actividades promocionales de la Franquicia, junto con el desarrollo de materiales, y canales enfocados en marcas clave, integrando el entorno digital a los tradicionales canales de comunicación para conseguir una llegada integral con nuestros stakeholders target. También es responsable del análisis de los informes de mercado, el desempeño de Takeda dentro de la categoría y el análisis de las actividades de la competencia.

Esta posición reporta a la posición de Gerente de Producto y tiene base en Buenos Aires, Argentina.

**DESAFIOS EN LA POSICIÓN**
- Dará soporte en iniciativas y proyectos especiales del área de Marketing.
- Organizar y supervisar análisis de mercados.
- Dar soporte en el proceso de creación y desarrollo de materiales promocionales y no promocionales utilizando los sistemas disponibles para dicha aprobación.
- Creación y manejo de documentación legal.
- Gestionar las órdenes de compra correspondientes al área.
- Seguimiento de los procesos y tiempos de las órdenes de compra.
- Asegurar el proceso de adquisición: selección del proveedor, requisición y carga de documentación de las actividades.
- Actuar cómo un recurso valioso de información para el departamento de políticas y procedimientos de Takeda.
- Organización de eventos en coordinación con los proveedores externos.
- Responsable de la planificación y organización de reuniones y eventos: horarios de asistentes, reserva de recursos, preparación de materiales para reuniones, etc.)
- Desarrollar y ejecutar campañas con las agencias de marketing y comunicación con el objetivo de potenciar el impacto de la comunicación para nuestros HCPs.
- Coordinar y seguir mejorando el proceso de transformación digital incluido en los planes estratégicos.
- Responsable de gest


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

Trafficker

**Trafficker - Especialista en gestión de campañas publicitarias** **Descripción del Puesto**: Estamos buscando un profesional altamente capacitado y motiva...


Centro Dermatologico Y Estetico Laser - Capital Federal

Publicado a month ago

Telemarketer

ADT Security Services, la empresa de seguridad y protección contra incendios líder en el mundo, se encuentra en la búsqueda de Ejecutivos de Ventas telefónic...


Johnson Controls - Capital Federal

Publicado a month ago

Analista De Trade Marketing

En **Raízen Argentina** nos encontramos en la búsqueda de un/a **"Analista de Trade Marketing"** **El Objetivo Principal de la Posición Será: - Ser el rol r...


Raízen Argentina - Capital Federal

Publicado a month ago

Analista Comercial

Desde Consultora Rhatios nos encontramos apoyando una una importarte empresa en la búsqueda de un Analista comercial semi senior. Se valorará la experiência ...


Rhatios - Capital Federal

Publicado a month ago

Built at: 2024-11-23T12:26:49.240Z